FRAMKALLA BILDER | FRAKTFRITT över 1000 kr | Köpvillkor
FRAKTFRITT VID KÖP ÖVER 1000 KR // FRAMKALLA BILDER

KÖPVILLKOR

Köpvillkoren uppdaterades 2022-04-22 och är bindande från och med att du godkänner köpvillkoren i samband med att du registrerar din order. Vi reserverar oss mot eventuella skrivfel. Köpvillkoren kan uppdateras utan att kunden behöver meddelas.

ORDERBEKRÄFTELSE

Efter att du har godkänt din order får du en orderbekräftelse via e-post. Om du inte får din orderbekräftelse, kontrollera din e-postadress och att du verkligen skickat iväg din order. Kontakta oss om du är osäker. Efter att vi skickat din order skickar vi ännu en bekräftelse. Orderbekräftelsen innehåller all information om din order och är bindande från det att du registrerar din order.

FRAKT

Vi skickar alla ordrar med PostNord eller DHL. Om frakt tillkommer visas aktuell fraktsumma i kassan innan du betalar. Vi har ingen minimigräns för lägsta ordervärde. Eventuell returfrakt betalas av kunden. Du kan även välja att hämta din order hos oss i Piteå. Valet gör du i varukorgen. Det finns även möjlighet att få din order utkörd inom Piteå. Även detta väljer du i varukorgen.

LEVERANSTID

Alla beställningar skickas med PostNord och levereras normalt inom 2 helgfria arbetsdagar. För ordrar som skickas med DHL kan 1 vardag tillkomma utöver vad som nämns ovan. Ordrar kan skickas till både ombud eller direkt till din postlåda beroende på orderns vikt och storlek. Du får alltid ett e-postmeddelande när din order skickas från oss.

Vi tar endast ansvar för försvunnen försändelse ifall kunden valt ett spårbart fraktalternativ i kassan. För försändelser som skickas ej spårbart med PostNord Brev och som eventuellt försvinner tas inget ansvar från KMH Fotografi”s sida.

RETURRÄTT

Du har full returrätt inom 14 dagar från mottagen order. Gäller enbart produkter som inte anpassats på ett sätt som gör att de inte kan säljas till annan kund. Exempel på produkter som kundanpassats är posters med kundens namn/text och personliga bilder. Den returnerade produkten ska skickas till oss i väsentligt oförändrat skick jämfört med när du mottog produkten.

OBS! Du MÅSTE kontakta oss om du vill göra en retur. Returnerade produkter som skickas till oss utan giltigt returnummer återtas ej utan skickas tillbaka till kund varpå extra kostnader för frakt tillkommer.

För att returnera en produkt ska du använda den fraktsedel du får av oss. Se till att förpacka produkten väl, gärna i samma emballage som du fick det i. Klistra fast fraktsedeln på försändelsen. Försändelsen MÅSTE lämnas in hos ett PostNord eller DHL ombud. Vilket alternativ som är aktuellt i ditt fall meddelas av oss.

Produkten ska returneras i väsentligt oförändrat skick utifrån mottagandet tillsammans med produktens originalförpackning, tillbehör och ev. manualer som hör till produkten. Om så inte sker anses inte produkten vara i väsentligt oförändrat skick och retur kan därmed inte accepteras.

Har du frågor om din retur är du välkommen att höra av dig till oss.

ÅTERBETALNING

Frakt och returfrakt debiteras och dras av från summan som ska återbetalas. Summan för detta beror på orderns fraktsätt. I listan nedan kan du se vilken returavgift som debiteras just din order. Har du handlat med faktura via Klarna kommer vi justera ner beloppet för returnerad produkt när returen mottagits, produkten kontrollerats och godkänts. Kostnad för frakt och returfrakt kommer dock inte justeras och ska betalas till Klarna. Om en produkt som erbjöds med fri frakt returneras kommer avdrag att göras för både frakt och returfrakt.

Vid återbetalning av retur dras kostnad för frakt och returfrakt av från summan att återbetala. Om du själv bekostat returfrakten är det endast kostnad för frakten från oss till dig som dras av från summan att återbetala.

Returavgifter

När du vill göra en retur av ett köp tillkommer avgifter enligt våra köpvillkor som du accepterade när du gjorde köpet. I listan nedan kan du se vilken kostnad för returfrakt som debiteras beroende på vilket fraktsätt din order skickades med (se din orderbekräftelse). Om du själv bekostar returfrakten är det endast kostnad för frakten från oss till dig som dras av från summan att återbetala.

OBS! Om du väljer att själv bekosta returfrakten måste du skicka returen med ett fraktsätt där utkörning till företagsadress ingår. Fråga personalen hos ditt ombud om du är osäker. Returer som skickas till ombud kommer inte lösas ut eller accepteras.

Nedan redovisas de kostnader som kommer att dras av från summan att få tillbaka för respektive fraktsätt. Utöver kostnaden nedan dras även kostnaden för originalfrakten av från summan att få tillbaka. Du kan se den summan på din orderbekräftelse. Där står det också vilket fraktsätt som gäller för din order. Skickades din order med fri frakt kommer den summa som dras av att vara densamma som summan för det aktuella fraktsättet enligt listan nedan. Dvs. listkostnaden nedan x2.

    • PostNord Brev: 79 kr
    • PostNord MyPack Home Small: 99 kr
    • DB Schenker Ombud: 99 kr
    • DB Schenker Ombud skrymmande: 129 kr

EJ UTLÖST PAKET

För ej utlöst paket som går i retur till oss debiteras kunden 350 kr. Avgiften täcker kostnaden för den returfrakt som uppstår för oss då kunden ej fullgjort sitt åtagande att hämta ut paketet samt de administrativa kostnader som uppstår. Om kunden beslutar att häva köpet efter att vi mottagit returen av det ej utlösta paketet kommer kostnaden för ej utlöst paket samt kostnaden för ordinarie frakt att dras av från summan att få tillbaka. Vill kunden istället få ordern skickad till sig igen kommer kostnaden för ej utlöst paket samt kostnaden för en ny ordinarie frakt att behöva betalas innan ordern skickas till kunden igen. Tänk på att det är du som kund som är ansvarig för att ange korrekta kontaktuppgifter såsom e-post och mobilnummer.

TRANSPORTSKADA

Att en produkt eller försändelse skadas under transporten är aldrig kul även om det händer ibland.

Synlig transportskada

Om du när du kvitterar ut eller mottager din försändelse ser att försändelsen är skadad utvändigt MÅSTE du anmäla detta direkt till utlämningsstället, chauffören, budet etc. Annars kan du inte bevisa att skadan uppstått under transporten vilket har betydelse för en eventuell retur. Sedan du har kvitterat försändelsen är du ensamt ansvarig för den. Eventuella skador som uppstått därefter är inget vi ersätter.

Ej synlig transportskada

Om du skulle upptäcka att innehållet i din försändelse är skadat efter att du kvitterat ut försändelsen och öppnat den är det viktigt att du kontaktar oss. Skicka alltid bilder på skadorna till oss när du kontaktar oss.

För transportskador gäller samma villkor för kundanpassade produkter som beskrivet ovan. Vi förbehåller oss alltid rätten att skicka en ny produkt istället för att ta produkten i retur när det gäller kundanpassade produkter.

REKLAMATION

Du har alltid rätt till tre års reklamation förutsatt att det var något fel på din produkt när den levererades. Bevisbördan för reklamationsrätt ligger hos köparen. Reklamationsrätt ska inte blandas ihop med t ex. garantier varpå du bör kontakta oss direkt du upptäcker ett eventuellt fel. Kontakta oss för att reklamera din order.

KUNDINFORMATION & NYHETSBREV

I och med att du godkänner dessa köpvillkor när du lägger en order hos oss. Godkänner du även att vi får skicka kundinformation till dig. Det kan t ex. vara utskick via vårt nyhetsbrev, sociala medier, tryckt media eller annan marknadsföringskanal. Självklart kan du när som helst meddela oss att du inte längre önskar få information från oss. T ex. genom att klicka på länken avregistrera som finns i vårt nyhetsbrev. Notera att vissa rabatter kopplade till nyhetsbrevet kan sluta gälla om du avregistrerar dig.

Boka tid för fotografering!

BOKA TID